Friday, September 17, 2010

Peminat setia tetap setia kalah atau menang....

Kita mahukan pendokong bukan sekadar penyokong..

Aksi yang dirakam ini bukan kepulan asap bom di palestin atau lain2 negara yang bergolak.. tetapi dirakam di Stadium Sultan Mohammad IV Kota Bharu, stadium kebanggaan rakyat Kelantan...



Sedih... dan menyedihkan.. seakan2 peminat dan penyokong Kelantan adalah pengganas dan tidak bertamaddun sama sekali.. Adat permainan dan perlawanan nampaknya sukar diterima mereka... apabila berlawan hendak menang saja.. susah nak terima kekalahan..

Walaupun tidak sampai 5 persen penyokong yang bertindak sebegini tapi sedarlah kesan dan natijah pastinya tercalar pada seluruh rakyat Kelantan.. akibat nila setitik rosak susu sebelanga.. akibat seekor kerbau yang membawa lumpur, semua terkena tempiasnya.. dari bawah ke atas.. kiri kanan.. depan belakang..

Apapun .. harapnya inilah kali terakhir ia berlaku.. penyokong harus dalam masa yang sama menjadi pendokong kepada pasukan.. inspirasi kepada pemain bukan menyokong membawa rebah... pemain dipersalah bila kalah.. disanjung bila menang.. ini bukan kaedah peminat yang dikatakan setia.. ini sebenarnya musuh dalam selimut yang merugikan pasukan dan pemusnah utma kepada kemajuan sukan bola sepak negeri..

fikir2kan lah..

No comments: