Friday, June 13, 2008

Bantahan Minyak Naik - Polis sepatutnya "tumpang sekaki.."


Khabarnya selepas solat Jumaat hari ini.. satu himpunan aman akan berlangsung di ibukota Kuala Lumpur. Perhimpunan yang dijangka disertai 20,000 orang itu akan bermula di Masjid Kampung Baru sebelum berarak ke KLCC.

Polis awal-awal lagi beri amaran jangan menyertai himpunan tersebut .. HARAM katanya .. sebab takde permit polis. Penganjur tak memohon, polis tak terima surat permohonan. Polis kata mereka akan bertindak tegas menghalang orang ramai menyertai perhimpunan haram tersebut .. takut berdosa kut .. maklum ler perhimpunan haram .
Betul ke tak wallahuaklam.. tapi kalau betul kita boleh agak sebabnya. Buat apa mintak kalau tak dapat. Buang masa.. baik buat kerja lain yang lebih berfaedah.

Harap² polis fahamlah tugas mereka. Jaga keselamatan dan ketenteraman .. bukan jadi provocator !! Kami buat ini bukan nak sukaria tapi untuk kepentingan semua tanpa mengira siapa mereka ..Sepatutnya mereka join sekali .. BERDEMO..!! sebab apa ..?? Sebabnya mereka jugak menerima kesan yang sama macam kita .. Kita bayar lebih, mereka pun sama.

Ayuh.. bersiap siaga .. kita ke Medan Perjuangan !!

No comments: