Monday, June 9, 2008

Tutup PETRONAS .. Import saja Minyak ..!!

Salam,

Malam tadi lepas berjemaah isyak di surau taman aku ... sempat jap sembang² ... tanya khabar.. masing² mengeluh pasal minyak .. ada yang baru tiba dari kampung halaman .. bercuti sempena cuti panjang persekolahan ... kalau dulu isi minyak RM30 boleh pergi balik Melaka sekarang ni sampai Seremban kena isi balik ... terasa benar kesannya .. kata mereka .. nak balik kampung pun kena pikir 10 kali .. nampaknya cerita minyak naik belum selesai .. ada yang mengandaikan minyak akan naik lagi ..
barang lain tak payah cerita ler .. semua dah naik .. ikan, sayur, daging , gula , beras semua naik .. yang turun hanya hujan ...!!

Yang menghairankan aku dan mungkin ramai lagi .. macamana kita negara pengeluar minyak tapi minyak negara kita MAHAL ...??? musykil sungguh ... sepatutnya kita keluar barang sendiri mestilah lebih murah ...
kalau macam tu .. tutup ajerlah PETRONAS dan hentikan kerja² carigali minyak di Malaysia .. kita import ajer minyak .. lebih untung dan jimat ....

Inilah projek KERAJAAN BARISAN NASIONAL YANG PRIHATIN, PENYAYANG, BERBUDI PEKERTI MULIA, CEMERLANG, GEMILANG, TEMBERANG

Sebagai panduan mari kita bandingkan harga minyak antara negara² PENGELUAR minyak di dunia .... lu pikirlah sendiri ...!!

UAE– RM1.19/litre
Eygpt– RM1.03/litre
Bahrain– RM0.87/litre
Qatar– RM0.68/litre
Kuwait– RM0.67/litre
Saudi Arabia– RM0.38/litre
Iran– RM0.35/litre
Nigeria– RM0.32/litre
Turkmenistan– RM0.25/litre
Venezuela– RM0.16/litre
MALAYSIA– RM2.70/litre

Well.. hidup BN(Barang Naik)…

sumber :http://www.malaysia-today.net/


renungkanlah ....

No comments: