Thursday, June 12, 2008

Minyak tidak naik lagi - PM ( Maknanya akan NAIK lagi la tu ... )

Minyak tidak naik lagi - Bagi kurangkan beban rakyat walaupun cecah AS$200 setong – PM

Begitulah bunyi tajuk muka depan Utusan Meloya hari ini . Disebabkan berbohong sudah sinonim dgn batang tubuh PM maka saya dengan penuh yakin .. minyak pasti akan naik lagi.
Cuba kita renungkan sejenak dan mengimbau kembali tajuk2 muka depan akhbar sebelum ini, kebanyakkannya bercanggah dengan realiti yang sebenarnya . Pada hari minyak naik... akhbar tulis kenaikkan minyak akn berlaku seawal Ogos depan.. tapi tengok .. tiba2 PM buat sidang akhbar petang tu jugak .. minyak naik 70 sen seliter bagi petrol. Apa ni..??

Sebelum PRU 12 .. PM kata parlimen tidak dibubarkan .. hanya khabar angin .. akhbar siar muka depan ... tiba2 umum mengejut .. Parlimen bubar ... apa lagi kalau bukan bohong ..??

Begitu jugak yang lain2 banyak lagi kalau nak dihitung .. Kisahnya tak ubah macam pengembala kambing dengan harimau .. sekali dua mungkin kita boleh percaya tapi kalau selalu sangat .. sudah tentu ada asasnya untuk kita meragui setiap penjelasan yang diberikan.

Ayuhlah .. pertahankan hak kita sebagai rakyat Malaysia yang perihatin dan bertanggungjawab. Kita seharusnya menerima nikmat dari sumber hasil mahsul dari perut bumi Malaysia yang dikurniakan Allah dengan limpahan emas hitam yang banyak.

Siakap senohong gelama ikan duri
Bercakap Bohong baru boleh jadi menteri

2 comments:

zarina said...

testim wantutri.....

zarina said...

Hmm....blawok laah muga blawok ni x payah bbeli bbeloh...paka air liur basi pun jjadi....

Pakat turun esok la weeii....kita kelih guana....
Ambe kalu duk KL lagi ttobat ambe turun.....

BERSIH ipun 100k hari tuu bulih 5 negeri......ipun esok 200K...bulih turun ssamah pun jadi doh...