Sunday, July 6, 2008

060708 :Minyak Naik .... Rakyat Belum Naik Minyak..?

Biarkan Gambar-gambar Ini Berbicara


Jumlah kehadiran disebelah pagi agak megecewakan.. mungkin jam 10 masih terlalu awal bagi warga kota untuk ke situ .. Bangun dan bersiap .. sarapan dan menguruskan anak-anak .. kemas rumah adalah rutin hujung minggu ...Atau mungkin juga rakyat sudah turun minyak dengan kenaikan harga minyak .. sekatan sepanjang jalan juga memungkinkan keadaan ini. semoga kunjungan akan terus meningkat saban waktu .. optimis..optimiss..

PENTAS Utama.. disinlaha pemidato-pemidato dan pemimpin-pemimpin berucap... selain itu disini juga acara berbentuk hiburan dan persembahan pentas diadakan.

Kehadiran pada waktu malam sempena ceramah perdana dan acara kemuncak .. meningkat mendadak berbanding waktu siangnya. Kehadiran dianggarkan berjumlah lebih 20,000 orang.

Kehadiran Dato'Seri Anwar Ibrahim memang ditunggu-tunggu ..Ucapan beliau merupakan acara kemuncak perhimpunan rakyat membantah kenaikan harga minyak semalam. Dalam ucapannya beliau sanggup bersumpah dan dibicarakan di mahkamah syariah terhadap tuduhan liwat terhadapnya, dengan syarat ia mengikut undang-undang syariah sepenuhnya. Selain itu ia turut mengulas dakwaan mengaitkan beliau dengan Amerika.

GERAI JUALAN cenderamata dan pameran serta jualan makanan disekitar perkarangan stadium.. meriah dan laris ..
macam pasar malam ... menarik perhatian pengunjung.

ALHAMDULILLAH...KAMI MEMOHON KEPADAMU YA ALLAH..Setidak-tidaknya, suasana sujud dalam solat hajat di tempat terbuka seperti di stadium telah menjadi satu pemandangan yang akan menjadi kebiasaan di Selangor (Dulu Kelantan Shj)!
Dan doa orang yang teraniaya adalah menjadi penawar kepada perjuangan mereka yang tiada penat dan tiada erti putus asa.
Teruskan perjuanganmu!

BERSEMANGAT ..gadis-gadis remaja peserta perhimpunan bantah kenaikan harga minyak di Stadium Kelana Jaya. Inilah puteri harapan Agama, Bangsa dan Tanahair.. Serikandi terbilang, cemerlang dan gemilang .. Dunia dan Akhirat .. InsyaAllah...

AKSI kurang senonoh seorang artis yang menimbulkan kemarahan di kalangan hadirin ketika Perhimpunan Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Minyak (Protes) di Stadium Kelana Jaya petang semalam. Memang patut 700 anggota Unit Amal Pemuda PAS membantah dengan menarik diri dari perhimpunan ini. Ramai juga peserta yang kecewa dan cabut lari... Kita nak buat demostrasi aman bukan nak berhibur ..!!

PEMERIKSAAN polis melibatkan semua jenis kenderaan. Sekatan jalan raya sepanjang perjalanan menuju Kelana Jaya.. Satu tindakan bodoh pihak polis ..??? Apa yang nak dicari ..?? entahlah .. khabarnya tiada sebaran tangkapan dibuat .. Tujuannya hanya nak menyusahkan orang sahaja.. takde sebab lain.

No comments: