Wednesday, July 23, 2008

Mana Adik Sharlinie .. kita seolah lupa dia belum ditemui..



Salam,

Hari ni entah hari yang ke berapa dah kehilangan Adik Sharlinie yang disyaki diculik penjenayah ketika bermain berhampiran kediamannya di Kampong Medan Petaling Jaya. Tak tau apa cerita.. didada akhbar pun hilang ceritanya.. tiada lagi kenyataan dan penemuan terbaru dari pihak polis. Perkembangannya seolah terbantut dengan kegawatan yang berlaku dalam negara hari ini. Aku pasti keluarganya tidak jemu-jemu berusaha dan berdoa agar dipertemukan kembali dengan anaknya. Samada pertemuan hidup atau mati.

Kalau mati biarlah berkubur !!! Itulah harapan keluarganya. Penantian yang tiada bepenghujung adalah suatu penyiksaan batin yang amat pedih. Bayangkanlah sekiranya kita ditempat mereka. Hanya tuhan yang tau. Kalau lemah iman aku pasti suatu tindakan yang tidak waras akan diambil. Aku doakan semoga pihak keluarga nya sentiasa tabah dan usahlah jemu berdoa dan berusaha mencarinya. Harapan keluarganya masih kuat Sharlinie masih boleh dijumpai.

Harap-harap pihak polis tidak benrhenti dari terus mencari Sharlinie. Inilah harapan rakyat pada pihak polis bukan hanya bertindak mengikut telunjuk pemerintah. Buat roadblock yang tidak sepatutnya.. menahan manusia tanpa sebab jenayah.. menghalang orang ramai dari menyatakan hak.

Aku amat berharap dalam sehari dua ni ada perkembangan terbaru tentang Sharlinie. Biarlah ada noktah penamat penantian keluarganya. Pihak bertanggungjawab yang diamanahkan menjaga keselamatan negara dapat bertindak dan mealkukan sesuatu ikhtiar bagi mencari Sharlinie. Polis Malaysia antara yang terbaik didunia, pastinya sedang berusaha kearah itu.

Marilah kita panjatkan doa semoga Sharlinie dijumpai dan mengambil tanggungjawab bersama melaporkan sekiranya ada matlumat tentang Adik Sharlinie.

sekian

No comments: